Пошук по сайту

Екологія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Урок основи здоров’я в 3-му класі Тема

Урок основи здоров’я в 3-му класі Тема





Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1

Кіровської міської ради Донецької області


Урок основи здоров’я в 3-му класі

Тема: Йод - запорука здоров’я.


Підготувала

Вчитель вищої категорії,

вчитель-методист,

відмінник освіти України

Петренко Любов Олександрівна

м. Кіровське

Донецької області

2011

Урок основи здоров’я в 3-му класі
Тема: Йод - запорука здоров’я.

Мета: розширити знання про роль йоду та йодованої солі, викликати інтерес до даної теми шляхом розвитку дослідницької та пошукової роботи, стимулювати розвиток ініціативності, самостійності, прагнення самовдосконалюватися, сприяти розвитку творчої активності, навичок самоосвітньої діяльності, формуванню ключових компетентностей учнів, вчити цінувати життя та здоров’я; виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я

Форма проведення: Урок – проект. З’їзд медичних

працівників
Освітні технології: проектна технологія, робота в групах,

використання інформаційних та комунікаційних

технологій.

Обладнання: комп’ютер, музичний супровід, конверти з

картками-завданнями, діаграми, рекламна газета, кольорова таблиця «Чумацький шлях», костюми, фотографії соляної шахти, диск з фільмом

«Як козаки по сіль ходили», буклети, презентація, слайд – шоу, малюнки учнів,фонограма.


І. Стимулювання та мотивація навчально – пізнавальної діяльності

1. Привітання:
- Доброго ранку, - мовлю за звичаєм.

- Доброго ранку, - кожному зичу я ...

Хай усміхаються люди щодня,

  • Доброго ранку! Доброго дня!




  • Діти привітайтесь з гостями і посміхніться один одному.


Дзвоник нас усіх покликав,

Бо для праці час настав.

Тож і ми часу не гаймо

І за парти всі сідаймо.
2. Психологічний настрій (музичний супровід)

В.п. – сидячі за партою. Руки на колінах, очі заплющені. Учитель спокійним голосом дає установку. Діти пошепки повторюють.
Я прийшов до школи вчитися...

Треба бути уважним...

Треба бути спокійним...

У класі друзі...

Вони мене люблять...

Мені приємно...

Я легко дихаю...

Я налаштований на плідну роботу.
ІІ. Визначення теми і мети уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок.

В країну відому, в країну чудову,

Яка нас чекає й збагачує мову.

Країна цікава, то ж парти свої

Перетворіть у машини малі!
1. Бесіда

  • У нас сьогодні дитячий з’їзд медичних працівників. Успіх з’їзду залежить від кожного з вас.

  • Чому сьогодні саме ми зібралися на з’їзді медичних працівників?

2. Розповідь вчителя

Для кожної людини стало звичним, що сьогодні більшість людей страждають на недостатню кількість йоду в організмі. А через те багато людей хворіють. Серйозні хвороби ХХІ століття – рак щитовидної залози та порушення розумової діяльності дитини, перш за все пам’яті та зору.

- Але чи завжди ми слідкуємо за своїм здоров’ям та правильним харчуванням?

Екологія нашої країни зараз як ніколи забруднена. Найбільше постраждала екологія нашої України після вибуху на Чорнобильській АЕС. З того часу в людей з’явилося захворювання щитовидної залози. Вважалося, що багато людей хворіють на заході України. Але, дослідження показали, що вся територія нашої держави є зоною ризику йододефіцитних захворювань. А в Донецькій області страшно те, що форма йододефіциту скритна. А тому важко своєчасно виявити хворобу та надати допомогу. Щоб припинити хворобу, організму потрібен йод. Велика кількість йоду поступає в організм людини з продуктами харчування. Проте, якщо харчова сировина виготовлена на йододефіцитних територіях, то в продуктах харчування буде значно менше йоду, в порівнянні з територіями насиченими йодом.

Здоров’я – дар космосу. Його треба шанувати, не втрачати, а примножувати. Людина, яка не хворіє, почуває впевнено, бо вона усвідомлює, що керує своїм здоров’ям, є його господарем. Із медициною краще дружити здаля.

Ось, що сказав у своїй книзі «В гармонії з Безконечним» лікар, вчений Ральф Вальдо Грінс:

«Досконале й квітуче здоров’я є нормальним природним станом життя… Бог ніколи не створював хвороб і страждань: це винятково творіння людей. Хвороби виникають від того, що люди порушують закони, за якими вони повинні жити.»
Здоров’я – основа усього на світі,

Здоровими хочуть бути всі діти.

Для цього потрібно щоденно вмиватись,

Робити зарядку й за погодою вдягатись,

Себе гартувати водою та сонцем.

І солодко спати з відкритим віконцем.

А їсти, усе, що на стіл подають,

Та страви, що йоду багато несуть,

Бо страви нам росту і сил додають.

- Тому сьогодні у цій залі зібралися медичні працівники, щоб вирішити проблему – як зберегти здоров’я, попередити захворювання.

- Я вітаю учасників медичного з’їзду та його гостей.

На нашому з’їзді присутні:

медики;

соціологи;

кореспонденти шкільної газети „За здоровий спосіб життя”, міської газети „Здоров’я”

етнографи;

пошуковці.

2. Слухання вірша (читає учень)

Якщо хочеш здоровим бути,

Правило запам’ятай:

Сам про своє здоров’я дбай,

На лікарів цю турботу не перекладай.

Лікарі лікують хворих,

Здоров’я вони не творять.

Людина повинна сама

Дисциплінована бути і вольова.


  • Про що вірш?


Отже, тема нашої зустрічі: бережливе ставлення до власного здоров’я.

Мета засідання: розширити знання про збереження здоров’я, вживання продуктів, насичених йодом.
ІІІ. Засвоєння знань, формування вмінь і навичок.

  • Дозвольте розпочати наш з’їзд.

  1. Бесіда кореспондентів.

  • Що таке з’їзд?

  • З’їзд – це збори представників якої-небудь організації, групи населення. Конгрес, зліт, форум.

  • Для чого він проводиться?

  • Щоб вирішити проблеми, які виникли, й досягти гарних результатів.




  1. Розповіді медичних працівників.

- Делегатами – медиками проведена велика робота, щоб показати людям, що необхідно зберігати своє здоров’я. Вони багато працювали з науковими роботами, енциклопедіями і підготували нам дещо цікаве про вживання йоду.

Надамо їм слово.

2.1. Я запрошую виступити молодшого медичного працівника.

Йод – життєво необхідний продукт, який входить в склад ряду гормонів щитовидної залози. У організм людини йод поступає з продуктами та водою. Якщо недостатньо йоду в організмі виникає порушення загального обміну речовин та розвиває захворювання ендокринної системи.


    1. Дякуємо. Хоче взяти слово лікар – ендокринолог .


Гормони щитовидної залози необхідні для підтримки нормального обміну речовин у всіх клітинах організму. Вони впливають на фізичний, розумовий та психічний розвиток, регулюють нормальний стан роботи центральної нервової системи й емоційного тонусу, серцево – судинної, опорно – рухомої й нервової систем, здійснює вплив на водно – сольовий, білковий, вуглеводний обмін, а також обмін вітамінів.

Дефіцит йоду впливає на слух, зір, зорову пам’ять дітей. У них спостерігається нездатність до навчання.
2.3. Спасибі. Пропонується вашій увазі, шановні делегати з’їзду, виступ головного лікаря (Розповідь за таблицею).

Для поповнення дефіциту йоду в організм людини рекомендується вживання продуктів з високою насиченістю йоду. До них відносяться морська капуста, морепродукти, риба, ківі, фейхуа, гарбуз. Крім того, виробляється йодована сіль. Сіль – це майже єдиний продукт, який краще, ніж інші продукти, підлягає йодизації.
2.4. Спасибі. Надається слово професору медичних наук

Я пишаюся, що присутні на з’їзді делегати, піклуються про власне здоров’я. Приємно, що поради класного керівника не залишаються осторонь. Ви обрали вірний шлях щодо збереження особистого здоров’я, зміцнення та укріплення мозку, підвищення працездатності на уроці, тримаючи на голові мішечки з йодованою сіллю.
- Ми вдячні нашим медичним працівникам за плідну роботу.


  1. Оздоровча фізхвилинка.

Масаж точок акупунктури (Дії при нежиті).

Непарна точка розташована в центрі між бровами на початку перенісся.

Парні точки біля крил носа на коренях зубів.

Парні точки посередині брів.

Парні точки в центрі скронь.

Парні точки біля вух.


  1. Інтерв’ю кореспондентів.


- Добрий день. Я, Карпенко Ольга, кореспондент шкільної газети „За здоровий спосіб життя”. У мене є кілька питань до делегатів з’їзду.

Питання до делегатів, які присутні з мішечками на голові.

- Що у вас за мішечки на голові?

- З якою метою ви їх використовуєте?

- Як довго ви їх тримаєте?
Тепер питання до делегатів середньої школи?
- Як довго ви використовуєте цю технологію?

- Що для вас це дало?

(В середній школі більше навчальних предметів. Тому більше часу займає виконання домашніх завдань. Завдяки мішечкам з йодованою сіллю зменшилася втомленість та вистачає енергії для розумової діяльності. Також не падає зір та відсутні сутулість й сколіоз).
- Я, Серкуш Діана, кореспондент міської газети «Здоров’я». Дозвольте задати кілька питань присутнім делегатам – батькам?

- Які ваші враження про мішечки з йодованою сіллю?

(Спочатку були здивовані й виникало багато питань. Але минув час і ми побачили результат. Діти наші працездатні, швидко сприймають навчальний матеріал. Приємно те, що діти, в першу чергу, піклуються про стан свого здоров’я. Фізично розвинуті, спокійні, в класі присутня позитивна психологічна атмосфера)


  1. Соціологи.

- Я, Тупчій Лілія, провела соціологічне опитування серед учнів школи з питання «Чи корисно тримати йодовану сіль на голові?»

Відповіді були різні. Деякі учні були здивовані цьому питанню. Але відповіді були такими:

75% - були згодні, щоб використовувалися мішечки з йодованою сіллю;

18% - не знали мети використання цих мішечків;

7% - відповіли «ні».
Порівняльна характеристика учнів 3 - А, які використовують йодовану сіль та 3 - В класу.


Захворювання

3 - А

3 - В

Захворювання ендокринної системи

0

1

Захворювання очей

2

3

Серцево-судинна система

3

1

Нервово – психічні розлади

0

0

Опорно – рухова система

0

0

ЧДХ діти

1

2




  1. Етнографи

Розповідь першого учня.

Ми займалися вивченням історії козацтва. І дізналися про те, що колись давно козаки ходили за сіллю.

Сіль і хліб – одвічні українські символи. Ні жодне свято чи лихо не проводилося без хліба й солі.

Колись давно, за часів козацтва, сіль була дуже дорога. Українці казали «Без хліба не ситно, без солі не солодко».

Не було соляних шахт й козаки ходили за сіллю до моря. Козаків, які ходили за сіллю, називали чумаками. Слово «чумак» від татарського слова «чум» означало «ківш». Дерев’яний ківшик у дорозі був, дійсно, хорошою посудиною й для води, й для побутових справ. Чумаки запрягали у воза волів. Особливістю українського воза було те, що не використовувалося залізо. Обід колеса виготовляли з дерева, яке парили, згинали та потім сушили. Замість цвяхів брали дерев’яні втулки чи шкіряні шнурки.

Попереду їхав отаман, поруч з ним сидів півень. Його брали з собою для відліку часу. Під вечір чумаки вирушали в дорогу. Перший відпочинок робили недалеко біля села, щоб перевірити ще раз вози.

А з першими променями сонця чумаки покидали рідні краї. Подорож тривала і вдень, і вночі, інколи місяцями. В дорозі чумаки зупинялися на перепочинок. Де зупинився чумак, там і веселе багаття, і смачний казан з кулешиком, і чумацькі пісні.

Всі поважали чумаків й приймали їх на перепочинок (Показ фрагменту фільму «Як козаки по сіль ходили»).

Розповідь другого учня

Існує така легенда.

Небо також полюбило чумаків. Вони проклали дорогу за сіллю до моря. Щоб допомогти вночі чумакам, небо засяяло зірками, вказуючи шлях їм. Через чорний небосхил простягнулася біла смуга зірок, яку назвали на честь чумаків «Чумацький шлях». Кажуть, що цей шлях був вкритий білою сіллю, соломою, мукою. Мешканці степу називали зіркову смугу Чумацьким шляхом, а сузір’я Велика Ведмедиця було відоме як Чумацький віз. В які б далі не збирався чумак, де б він не був, він завжди знав: є його зірка, яка вказує шлях (Показ Чумацького шляху за картиною).


  1. Пошуковці

(Про соляні шахти)

Ми пошуковці знайшли інформацію, як зараз добувають сіль. У місті Соледарі глибоко під землею знаходяться багаті поклади солі. Нелегко їх дістати на поверхню. За давніх часів сіль добували вручну. Зараз людям допомагають машини. Для цього копають глибокі шахти, з’єднують їх підземними коридорами. Через ствол шахти сіль піднімають на поверхню, роздроблюють і фасують у пакети.

Місто Соледар, у якому розташовано Державне виробниче об’єднання «Артемсіль», дарує сіль усім жителям України та інших країн.

Але ці шахти відомі не лише добуванням солі. Коли ти спустишся, то потрапиш у казкове царство чарівниці Зими, яке охороняють гноми. У просторих коридорах стеля вкрита блискучим інеєм, стіни з льоду, а під ногами сніг, який ніколи не розтане.

Уся ця казка - з солі!

А яка ж зима без Нового року! Цей Новий рік діти святкували під землею на глибині 300 метрів. На святі були і ялинка, і Дід Мороз, і Снігурка.

У шахті є соляні скульптури, світильники. Особливе захоплення викликають дві прекрасні пальми на фоні морської лагуни, виготовлені з солоних брил. Також у шахті є храм, концертний зал, у якому відбуваються виступи симфонічного оркестру, санаторій, де лікують люди органи дихання. А ще більше здивування викликає запуск повітряної кулі. Цей політ занесено в книгу рекордів Гінесу.


  1. Дихальна гімнастика.


Давайте з вами, шановні колеги, зараз подихаємо йодованою сіллю, тим самим перепочинемо й наберемося енергії для розумової діяльності.

Релаксація:

Як гарно тут роботою пишатись,

Вітання всім колегам посилати.

Та про здоров’я наше піклуватись,

І пахощі із йодом надихати.
V. Захист проектів
Медики

Форма представлення результату: виготовляють буклет «Йодована сіль – розумний вибір», плакат «Йод у продуктах», презентація «Йод – запорука здоров’я».

Кореспонденти готують інтерв’ю, замітку до газети „За здоровий спосіб життя”.

Соціолог готує на комп’ютері порівняльні діаграми рівня захворюваності дітей та соціологічне опитування щодо використання йодованих мішечків.

Етнографи готують інформацію про те, як козаки за сіллю ходили, легенду про Чумацький шлях, сценку «Як козаки кашу варили», фрагмент фільму «Як козаки по сіль ходили», пісню «За йодованою сіллю» (на мотив «Розпрягайте хлопці коні»)

Пошуковці матеріал про соляні шахти. Диск з фото шахти Соледар, слайд – шоу «Біле золото»
VI. Контроль, корекція та оцінювання

Самоперевірка, взаємоперевірка, прослуховування проектів, загальні враження.
VIІ. Підсумок уроку та домашнє завдання

1.Кросворд.
- Як називається сіль, яку оздоблюють йодом?

- Як називають місце, куди ходили чумаки за сіллю?

- Що зміцнюємо, коли вживаємо продукти, багаті йодом?
й о д о в а н а

м о р е

з д о р о в’ я

2. Що найбільше вам сподобалося на уроці?

3. - Дякуємо за виступи, шановні делегати, колеги. Сподіваємось, що наступний з’їзд ми проведемо у вашому колегіумі, на який запросимо всіх учасників І з’їзду медичних працівників.

Заслухавши виступи наших колег з різних груп, кожен взяв щось корисне. Але я впевнена, що всі присутні погодяться з одним: необхідно берегти своє здоров’я, вживати продукти збагачені йодом, продовжувати тримати мішечки з йодованою сіллю на уроках.

Тому я пропоную учасникам з’їзду прийняти рішення:

  • продовжити тримати мішечки з йодованою сіллю на уроках;

  • провести акцію “Йодована сіль – розумний вибір для подолання йодного дефіциту”

Ставлю на голосування – хто за прийняття рішення – підніміть руки.

Отже, звернення з’явиться у кожній школі, у кожному класі.

Наша група медиків виготовила буклети, які ви і будете розповсюджувати.

А з’їзд буде вважати свою роботу виконаною, якщо всі люди прислухаються до нас.
4. Домашнє завдання.

- Оскільки це І з’їзд медичних працівників, то він не має емблеми. Тому завдання делегатам буде:

  1. Намалювати емблему з’їзду.

  2. Написати про користь йодованої солі та продуктів, збагачених йодом.


Дякуємо всім. До зустрічі на новому з’їзді, який я сподіваюсь, принесе тільки приємні новини.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок 12 (Основи здоров’я 8 клас) Тема: Екологічна безпека
Обладнання: підручник «Основи здоров’я» Т.Є. Бойченко, І. П. Василашко, Н. С. Коваль, -к, «Генеза», 2008; наочність

Урок з «Основ здоров`я» в 9 класі. Тема: Сучасний комплекс проблем безпеки
Довести необхідність дотримання основних психологічних І моральних засад безпеки та важливість створення комплексу безпечних умов...

Урок подорож Тема. Узагальнення знань з теми «Оксиди. Кислоти. Основи»
Наш сьогоднішній урок – це незвичайна подорож. Доки прибуде наш корабель розважимося байками

Звіт учителя
Бінарний урок з фізики та математики в 5 класі. Тема уроку: Дії з натуральними числами.(10. 02. 2012р.)

Календарно-тематичне планування з основ здоров’я у 6 класі на 2014...
Програма «Основи здоров’я», затвердженаМіністерством освіти І науки, молоді та спорту України (наказ монмолодьспорту України від...

«бережи здоров'Я» основ и здоров'Я
Основи здоров'я -сучасна інтегральна наука про фундаментальні закони духовного та фізичного здоров'я як окремої особистості, так...

Круцевич Т. та ін
Основний вчитель фізичної культури, в початковій школі в 1-а кл.,2-а кл.,3-Акл та 4-Акл фізкультуру ведуть вчителі початкової школи...

Урок біології у 8 класі тема
Обладнання І матеріали: мультимедійна презентація, дошка, ноутбук, підручники, роздатковий дидактичний матеріал, книга А. Брема «Жизнь...

Урок-конференція в 11 класі Тема : Шкала електромагнітних хвиль
Електромагнітна хвиля – це … (сукупність взаємопов’язаних змінних електричного та магнітного полів, що поширюються в просторі)

Урок з етики Тема: Як пов’язані довкілля І здоров’я людини
Міжпредметні зв'язки: біологія – знання про організм людини, валеологія – поняття здоров'я, хімія – забруднювачі, процес очищення...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




e.ocvita.com.ua
Головна сторінка