Пошук по сайту

Екологія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Методичний посібник для вихователів днз та батьків м. Тернівка 2014 р. Зміст Вступ Планування й методика проведення занять Завдання бжд,основнінапрямкироботи «Дитина та інші люди»

Методичний посібник для вихователів днз та батьків м. Тернівка 2014 р. Зміст Вступ Планування й методика проведення занять Завдання бжд,основнінапрямкироботи «Дитина та інші люди»





Сторінка1/3
  1   2   3
Створення безпечних умов розвитку, виховання та навчання дітей раннього дошкільного віку.

м.Тернівка

2014 р.
Уварова Людмила Йосипівна,

вихователь – методист КДНЗ №6 «Зоряний» /40 сторінки.
Збірник«Створення безпечних умов розвитку, виховання та навчання дітей раннього дошкільного віку».

В матеріалах збірки розкрито методичні рекомендації інноваційних методів роботи щодо створення безпечних умов розвитку, виховання та навчання дітей раннього дошкільного віку.

Посібник містить теоретично – методичний та практичний матеріал, який допоможе урізноманітнити та розширити роботу з безпеки життєдіяльності дошкільників .

Основна мета посібника - допомогти вихователям якомога повніше підготувати дітей до розв’язання складних життєвих ситуацій, навчити їх захищати себе від небезпеки, а також запобігати дитячому травматизму.

Ця розробка стане у нагоді вихователям дошкільних навчальних закладів та батькам.


Відділ освіти Тернівської міської ради


Комунальний заклад

«Дошкільний навчальний заклад (ясла – садок)

№ 6 « Зоряний»
Створення безпечних умов розвитку,виховання та навчання дітей раннього дошкільного віку
Методичний посібник

для вихователів ДНЗ та батьків

м.Тернівка

2014 р.
Зміст

Вступ……………………...…………………………3

Планування й методика проведення занять……. .5

Завдання БЖД,основнінапрямкироботи.………7

«Дитина та інші люди»……………………..…....... 8

«Дитина і природа»………………………………. 10

«Дитина вдома»…………………………………….13

«Здоров’я та емоційнеблагополуччядитини»….15

«Дитина на вулицях міста»…………………..…....17

Орієнтовне планування роботи…………………...19

Робота з батьками………………………...……...…22

Поради та рекомендації батькам……………....….23

Дидактичні ігри та вправи по БЖД…………….…27

Основи безпеки життєдіяльності……………….....30

Висновки………………………………...…..…..….37

Післямова…………………………………………...38

Глосарій……………………….…………………....39

Література……………………………………….....40

Вступ

«Мало любити життя –треба з ним

ще й добре поводитись.»

Народна мудрість

У сьогоднішній час економічної скрути,складних життєвих реалій важливою залишається проблема профілактичної роботи щодо формування навичок безпечної життєдіяльності. Надалі ще більше виникає необхідність,починаючи з дошкільного віку,навчити дітей свідомо ставитись до здоров’я,з питань особистої безпеки .

В базовому компоненті дошкільної освіти сформульовано вимоги до маленьких представників нового суспільства. Вони мають бути «…життєздатними,самостійними,практично вмілими, творчими людьми з розвиненим почуттям відповідальності, гідності,совісті».

Діти раннього дошкільного віку - допитливі та безстрашні,вони ще не здобули негативного життєвого досвіду.

Саме тому ризик, що вони потраплять у небезпечну ситуацію,дуже великий.

Крім того усім відомо: часто повторюванні заборони на дітей не діють, адже зазвичай малята не звертають увагу на частку «не», сприймаючи заборону,як керівництво до дії.
3

У дошкільнят часто спостерігається слабкий розвиток умінь і навичок аналізу обстановки, прогнозування наслідків своїх дій.

Таким чином, виникає необхідність уберегти дітей від небезпек, щоб не придушивши їх природну допитливість, відкритість і довіра до світу, не налякати їх і підготувати до повноцінного життя.

Тому я у своїй роботі намагаюсь шукати інші шляхи до дитячої свідомості, щоб спонукати їх замислюватись над власними вчинками,формувати у малечі свідоме розуміння наслідків необачної поведінки, як особистої,так і оточуючих.

4

Планування й методика проведення занять

Необхідний пошук педагогічних умов забезпечення

соціальної безпеки дитини.

Для вирішення цих завдань необхідно:

Надавати виховний та навчальний вплив на дітей увільній діяльності;

Організовувати проблемні та ігрові ситуації, що забезпечують розвиваючу взаємодію дітей між собою;

Створюватирозвиваюче предметно-ігрове середовище, що спонукує використовувати знайомі правила в самостійній і спільної діяльності дорослих з дітьми.

Для початку необхідно виділити такі правила поведінки, які діти повинні виконувати неухильно, тому що від цього залежать їх здоров’я і безпека.

Ці правила слід детально роз’яснити дітям, а потім стежити за їх виконанням. Але безпека, це не просто сума засвоєних знань, а вміння правильно себе вести в різних ситуаціях.

5

Крім того, діти можуть опинитися в непередбачуваній ситуації на вулиці, вдома, тому головне завдання дорослих, стимулювання розвитку у них самостійності та відповідальності.

У зв’язку з цим більше уваги треба приділяти організації різних видів діяльності та придбання дітьми досвіду. Адже все, чого навчають дітей, вони повинні вміти застосовувати в реальному житті, на практиці.

Тому необхідно приділяти увагу в роботі з дітьми починаючи з ясельної групи, а для дітей старшого дошкільного віку вона носить систематичний, цілеспрямований характер.

Мета профілактичної роботи з безпеки в дитячому саду полягає в підвищенні інформованості співробітників, дітей і батьків про поведінку в надзвичайних ситуаціях.

6

Завдання БЖД

  1. Формування реалістичних уявлень про навколишній світ

2. Профілактика негативного впливу на емоційне

здоров’я дітей

3. Запобігання дитячому травматизму

4. Розвитокпізнавальноїактивностідітей

5. Пошуково - дослідницька діяльність.

Основнінапрямкироботи

Програма з безпеки життєдіяльності включає в себе 5 розділів:

I розділ. Дитина в спілкуванні з іншими людьми.

II розділ. Дитина і природа.

III розділ. Дитина вдома.

IV розділ. Здоров’я та емоційне благополуччя дитини.

V розділ. Дитина на вулицях міста.

7

«Дитина і інші люди»

Дається пояснення тому, що саме може бути небезпечним у спілкуванні з іншими людьми; що не завжди приємна зовнішність збігається з добрими намірами і яка поведінка слід вибрати в складній ситуації.

c:\users\владелец\desktop\л.и.уварова\dsc02003.jpg

c:\users\владелец\desktop\л.и.уварова\dsc01930.jpg

8

Будь яка людина може зазнати кривди від зловмисника,якщо не володітиме елементарними знаннями про те,як слід поводитись у сумнівних ситуаціях .

Здавалося б дуже просто:за дітей відповідають батьки і вони повинні знати,що дошкільнят не можна залишати без нагляду. Але багато дітей,починаючи з 5-річного віку, гуляють на вулиці самі. Швидше за все це трапляється за браком часу у батьків.

Дуже важливо навчити дітей правил поведінки з чужими людьми на вулиці. Навчити розмежувати своїх і чужих людей.

Важливо сформулювати навички ввічливого спілкування й уміння категорично відмовлятись від спокусливих пропозицій.

Головне правило:не лякати дітей,а виховувати розумну обережність.

h:\для люды уваровой бжд\для люды уваровой бжд правельный\теплых обж\dsc02373.jpg

9

«Дитина і природа»

Ми говоримо про забруднення навколишнього середовища, про дбайливе ставлення до живої природи; про отруйні гриби, ягоди, рослини; про контакти з тваринами, про температурні травми та запобіжні заходи, про правила поводження біля водойми в різні пори року.

c:\users\владелец\desktop\л.и.уварова\dsc01972.jpg

c:\users\владелец\desktop\л.и.уварова\dsc01938.jpg

10

Роботу з виховання навичок безпечної поведінки у дітей необхідно починати з виявлення рівня їх знань та інтересів.

Двічі на рік обов'язково проводити діагностичну роботу з визначення рівня пізнавального розвитку кожної дитини, за її результатами, планується подальша індивідуальна робота.

Корисними будуть найрізноманітніші методичні прийоми:

1. Доцільно розігрувати різні ситуації: дитина вдома сам; дитина вдома з друзями,братами,сестрами; дитина з дорослими і т.д.

2. Вивчати літературу, присвячену безпеці дітей.

Велике значення відводиться читанню художніхтворів, а саме казкам.

Казки- це підручник, за яким маленька людина починає вчитися жити. Зміст казок - життєвий досвід багатьох поколінь. У казках ми пізнаємо ті самі уроки безпеки, які повинні освоїти наші діти.

Слухаючи і «обговорюючи» з вами народні казки, граючи в них, малюк легко засвоїть, якусь нову ситуацію або проблему, з якою підростаючому чоловічкові доведеться зіткнутися в реальному житті.

3.Звертайте увагу на ілюстрації. У дітей образна пам'ять. Дитяча психіка «підстраховується», що малюк побачив, тє і буде стояти у нього перед очима.
11

4.Задавайте питання. Якщо дитина поки говорити не вміє (або розмовляє ще погано), вона все одно вас зрозуміє.

Суть питання адже навіть не в тому, щоб відразу одержати правильну відповідь. Питання підкреслює головне, змушує замислитися. А нам якраз це і треба.

5.Спонукайте малюка задавати питання вам (втім, у них це виходить без проблем, тут головне не відійти від теми). Реагуйте емоційно.

Маленькі діти здатні запитувати і відповідати жестами, звуками, дією. Вони реагують емоційно, а те, що прожито через емоції, глибше залишається в нас.
c:\users\владелец\desktop\новое фото\фото люда\dsc02611.jpg

h:\для люды уваровой бжд\для люды уваровой бжд правельный\теплых обж\dsc02339.jpg

12

«Дитина вдома»

Дитина здобуває знання про пожежонебезпечні предмети, гострі і важкі предмети,знання про поводження біля балконів, відкрите вікно та інші побутові небезпеки. Вміння користуватися телефоном в екстремальних ситуаціях «101», «102», «103», «104»;набуття уміння викликати необхідну службу допомоги»

c:\users\владелец\desktop\л.и.уварова\dsc01922.jpg

c:\users\владелец\desktop\л.и.уварова\dsc02000.jpg
c:\users\владелец\desktop\л.и.уварова\dsc01998.jpg

13

Предмети домашнього побуту, які є джерелами потенційної небезпеки для дітей, діляться на три групи:

*предмети якими категорично забороняється користуватися (сірники, газові плити, розетки, включені електроприлади);

*предмети, з якими, в залежності від віку дітей потрібно навчитися правильно, звертатися (голка, ножиці, ніж);

* предмети, які дорослі повинні зберігати в недоступних для дітей місцях (побутова хімія, ліки, спиртні напої, сигарети, ріжуче-колючі інструменти).


h:\для люды уваровой бжд\для люды уваровой бжд правельный\фото для люды\dsc02612.jpg

h:\для люды уваровой бжд\для люды уваровой бжд правельный\л.и.уварова\dsc01935.jpg

14

«Здоров’я та емоційне благополуччя дитини»

Вивчення будови організму, закріплення навичок особистої гігієни, про роль ліків і вітамінів, ставлення до хворої людини, а також дитячі страхи, конфлікти між дітьми і т.д.

c:\users\владелец\desktop\л.и.уварова\dsc01973.jpg

c:\users\владелец\desktop\л.и.уварова\день відкритих дверей у нашій групі\img_4606.jpg

15

Найактуальнішою проблемою на сьогоднішній день є зміцнення здоров'я дітей. В.А.Сухомлинський писав: «Я не боюся ще і ще раз повторити: турбота про здоров’я дитини - це найважливіший праця вихователя».

Безпека дитини стосується і взаємин між дітьми, дорослими,батьками,що ґрунтуються на любові,довірі, одне до одного.Тому ми маємо у кожній ситуації показувати дітям наслідки їхньої неправильної поведінки, непродуманих вчинків.

Учити домовлятися, розуміти й поважати інших.Важливо також використовувати кожну можливість, щоб похвалити дітей за добрий вчинок,дотримання норм .

Дуже важливим є формування у дітей дошкільного віку мотивів, понять, переконань у необхідності збереження свого здоров’я і зміцнення його за допомогою прилучення до здорового способу життя .

c:\users\владелец\desktop\новое фото\фото люда\фото для звёздного\фото для звёздного\фото для люды\dsc01283.jpgc:\users\владелец\desktop\новое фото\фото люда\dsc02613.jpg

16

«Дитина на вулицях міста»

Правила дорожнього руху, правила поведінки в транспорті, якщо дитина загубилася, орієнтування на місцевості.

h:\для люды уваровой бжд\для люды уваровой бжд правельный\теплых обж\dsc02387.jpg

h:\для люды уваровой бжд\для люды уваровой бжд правельный\теплых обж\dsc02391.jpg

17

За результатами статистики щорічно на дорогах нашої країни відбуваються десятки тисяч дорожньо-транспортних пригод за участю дітей і підлітків. Саме тому дорожньо-транспортний травматизм залишається головною проблемою суспільства, що вимагає рішення, при загальній участі.

Є проблеми, успішнерішення яких хвилює всіх. Саме до таких належить проблема дитячого травматизму, яка стала актуальною в усіх країнах світу.

Допитливістьдітейдошкільноговіку, їх зацікавленість, намагання пізнати оточуюче середовище виховує різнобічно розвинену особистість.Але вiдсутнiсть у дошкільників передбачуваного результату своїх дій,особистого життєвого досвіду може привести їх до біди,тому край необхідно вчити малюків правилам безпеки вправляти у дотриманні їх у різних життєвих ситуаціях ,учити передбачати наслідки своїх вчинків; виробляти навички прийняття самостійних рішень та практичних дій; привчати до здорового способу життя,що сприятиме виробленню механізмів самозахисту,які автоматично спрацюють у потрібний момент .

h:\для люды уваровой бжд\для люды уваровой бжд правельный\теплых обж\dsc02400.jpg

18

Орієнтовне планування роботи по БЖД

з дітьми раннього дошкільного віку.

Місяць

Тема

Зміст




Вересень

«Рідні та чужі»

Дидактичні ігри:

1.«Ласощі від незнайомця»

2.«Оціни вчинок»

Розваги:

1.«Волк та козенята»

2.Пригоди Колобка»




Жовтень

«Моя безпека

в природі»

Дидактичні ігри:

1.«На зимовій прогулянці»

2. «Хто вкусив Оленку?»

3. «Домашні у любленці»

4. «В лісі»

(правила поведінки в лісі)




Листопад

«Небезпечні предмети»

Дидактичні ігри:

1.«Безлад в домі»

2. «Що зайве»

3. «Безпечні – небезпечні

предмети»

4. «Небезпечні іграшки»

(предмети битової хімії)




  1   2   3

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Методичні рекомендації для вихователів-методистів днз та заступників...
У посібнику вміщено рекомендації із створення безпечного природного середовища в днз, а також добірку документів щодо облаштування...

План роботи відділу освіти Конотопської міської ради та міського...
Засідання методичного об’єднання учителів-логопедів та вихователів логопедичних груп «Фронтальне заняття як форма організації І проведення...

Погоджено Затверджено Методист відділу освіти Завідувач кз днз «Сонечко»
Керуючись основним положенням Закону України «Про дошкільну освіту», виконуючи програмові вимоги Базової програми «Дитина», «Впевнений...

«васильківський районний методичний кабінет»
Вступ. Аналіз роботи рмк у 2014-2015навчальному році та пріоритетні завдання на 2015-2016 н р

Створити у днз систему розвитку професійної компетентності вихователів...
Рефлексія дуже великий І потужний «джин», якого спочатку потрібно розбудити, а потім вміло загнати «в глечик» створити у днз систему...

Методичний посібник складається з наступних розділів
Методичний посібник підготовлено педагогічним колективом Навчально-методичного центру цивільного захисту та безпеки життєдіяльності...

Завдання до контрольної роботи з предмету: бжд

Сучасні підходи до системи планування роботи загальноосвітнього навчального закладу
Головні принципи та напрями планування в загальноосвітньому навчальному закладі. Зміст І структура планування. Педагогічний аналіз...

Навчально-методичний посібник для птнз львів 2011 Основи енергоефективності:...
Основи енергоефективності: навчально-методичний посібник для птнз /Задорожна І. П. – Львів – 2011 / с. 78

Г тестові завдання для проведення стартового контролю
Тестові завдання для проведення стартового контролю I. Завдання з вибором однієї правильної відповіді Позначити рядок, у якому словосполучення...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




e.ocvita.com.ua
Головна сторінка