Пошук по сайту

Екологія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Розвиток пізнавальної активності учнів шляхом використання інноваційних технологій

Розвиток пізнавальної активності учнів шляхом використання інноваційних технологій





РОЗВИТОК ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ ШЛЯХОМ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Обґрунтування актуальності досвіду, його практичне значення

Проблема формування пізнавального інтересу в учнів є однією з найбільш актуальних тем як у методичній літературі, так і в усьому навчальному процесі сучасної освіти, тому що саме з пізнавального інтересу бере початок розвиток самостійності, розумових здібностей учня. Відомо, якщо у дитини немає бажання вчитися, відсутній інтерес до знань, до способів їх отримання, то швидше за все, з неї не виросте творча особистість.

Як свідчить досвід, інтелектуальний потенціал сучасних школярів істотно підвищується. Збільшення обсягу інформації змушує висувати на перший план такі форми й методи роботи на уроці, які б забезпечили потреби школярів у самовираженні, сприяли самостійному пошуку відповідей на запитання, що виникають у процесі навчання. Сучасний учитель має так активизувати навчання на уроці, щоб учневі сьогодні, зараз було цікаво, щоб йому хотілося працювати, і в нього не було вибору, крім активної роботи на уроці, у ході якої учень постійно зможе розвивати самостійність, творчість, формувати компетентність. Для цього у практиці педагогічної діяльності поряд із традиційними слід застосовуються сучасні, інноваційні технології:

  • проблемне навчання;

  • технології організації самостійних робіт;

  • критичне мислення;

  • інтерактивні технології;

  • інформаційні технології.

Практичне значення досвіду полягає у формуванні успішної, компетентної особистості, яка вміє оперувати набутими знаннями, готова змінюватись та пристосовуватись до потреб суспільства, управляє масивом інформації, активно діє, швидко приймає рішення, спроможна розвиватись та самовдосконалюватись впродовж життя.

Висвітлення основної ідеї досвіду, його інноваційного значення

Основна ідея досвіду - створення умов для розвитку пізнавальної активності учнів, формування свідомого ставлення до навчання, виховання самостійності кожного учня, розвиток творчого мислення. Активна пізнавальна діяльність перш за все сприяє пошуку додаткової інформації щодо питання, яке вивчається, застосуванню стандартних знань у нових умовах, а це, у свою чергу, дозволяє учню зрозуміти сутність складних явищ, розширює кругозір школяра.

Інноваційна значущість досвіду пов’язана з розробкою та використанням авторських аплікацій з метою створення умов для імітації процесів, які відбуваються в природі та організмі людини; інформаційно-дидактичних схем, які активізують розумову діяльність школяра та допомагають процесу засвоєння знань та умінь.

Перелік наукових досліджень, концепцій та теорій, на яких грунтується теоретична база досвіду

Методологічною та теоретичною базою досвіду є положення з реалізації особистісно-орієнтованого підходу, індивідуалізації й диференціації освіти, створення умов для активності учнів, їх суб’єктності, які відображають особливості наукового пізнання особистістю оточуючого світу та визначають напрямки розвитку компетентної особистості кожного школяра.

Педагогічний досвід ґрунтується на наукових концепціях та педагогічних технологіях: психолого-педагогічних основах конструювання навчально-виховного процесу, оптимального розвитку пізнавальних здібностей теорії розвитку пізнавального інтересу Т.І.Шамової, А.К.Маркової; організації суб’єкт-суб’єктної діяльності учнів і вчителя технології особистісно-орієнтованого підходу І.С.Якіманської, О.Я.Савченко, С.І.Підмазіна; педагогіки співпраці В.Сухомлинського.

Технології реалізації провідної педагогічної ідеї досвіду та її складових

Розвинутий пізнавальний інтерес є ключем до актуалізації творчих здібностей учнів, переходу від репродуктивного сприйняття отриманої інформації до творчого рівня пізнання. Для активізації пізнавальної діяльності використовуються такі інноваційні технології:

  • робота учнів у групах, що дозволяє підвищити навчальну та пізнавальну активність учнів, ефективність засвоєння та актуалізації знань, знизити рівень тривожності кожного суб’єкту, страху опинитися неуспішним, некомпетентним у вирішенні окремих завдань. Групи формуються відповідно до мети: гетерогенні групи для розв’язання проблемних питань, а гомогенні - для можливості виконання диференційованих за складністю завдань;

  • індивідуальна робота, яка дозволяє побудувати та відкоригувати особистісну траєкторію навчання, формує в учнів потребу та навички самоосвіти, самоконтролю, самооцінки.

  • проектна діяльність, яка дає можливість глибше проникнути в суть матеріалу, створює умови для його засвоєння та практичного застосування отриманих знань, в результаті чого процес засвоєння стає для учнів процесом евристичності. Найбільш сприятливим для уроків біології є метод створення інформаційних міні – проектів. Цей метод дозволяє учням за один урок самостійно знайти, проаналізувати, узагальнити інформацію на задану тему і представити її у вигляді оформленого результату діяльності. Але в якості домашнього завдання можлива підготовка довготривалих проектів. Наприклад, «Куди зникли динозаври?», 8 кл; «Вагітність – це дарунок долі, або суцільні проблеми», 9 кл; «Забруднення навколишнього середовища», 11 кл. та ін.;

- проблемні ситуації - стан інтелектуального утруднення, яке вимагає від учнів пошуку нових знань і нових способів їх отримання. Цей метод допомагає не тільки швидко притягнути увагу учнів до матеріалу, що вивчається, але і підтримувати цікавість учнів на протязі всього уроку, змушує їх міркувати, зіставляти біологічні явища, об’єкти та процеси, робити висновки. А «родзинку», які знаходить вчитель за допомогою книжок, журналів, газет, мережі Internet підвищують кругозір учнів. (див. додаток 1)

  • творчі завдання, які передбачають розвиток логічного мислення, бачення причинно-наслідкових зв'язків, використання хімічних знань; Наприклад, створення сенканів, складання казок допомагають учням на етапі закріплення матеріалу проявити свої творчі та логічні здібності; (див. додаток 2)

  • дидактичні ігри для підтримки працездатності дитини, відпрацювання алгоритмів пошуку рішень, уникання психологічного напруження; Скільки років не було б дитині, вона любить грати. І саме цей науковий факт необхідно використовувати під час вивчення такої складної науки, як біологія. Навчальна гра може тривати від кількох хвилин до цілого уроку, може використовуватись на різних етапах уроку, а також у виховній роботі. Наприклад, гра «30 секунд ораторського мистецтва», «Так чи ні», «Мій малюк найкращий» та ін.; (див. додаток 3)

  • ситуаційні завдання - показ учням нового, несподіваного, важливого в звичному та повсякденному, можливостей використання теоретичних знань про навколишнє середовище та власний організм на практиці;

  • метод імітацій під час вивчення тем, пов’язаних з екологією. Імітація – прогнозування й демонстрація природних процесів і фрагментів екологічної реальності шляхом змінення створеної моделі через особисту включеність у неї. У процесі імітаційного моделювання беруть участь не один чи кілька школярів, а всі учні класу. Прикладами можуть бути: імітація підтримуючої здатності території на прикладі популяції оленів, імітація спльовування різнокольорових черв’яків птахами; (див. додаток 4)

  • тестові завдання, які дозволяють оптимізувати психологічну та практичну підготовку учнів в контексті впровадження зовнішнього незалежного оцінювання та особливостей проведення державної підсумкової атестації;

  • з метою визначення динаміки рівня навчальних досягнень учнів, розвитку навичок самоконтролю і самореалізації використовуються різноманітні контрольні роботи з різнорівневими завданнями, тестові самостійні роботи, практичні та лабораторні роботи, творчі домашні роботи, відкриті контрольні роботи;

  • формування критичного мислення – це основа навчання учнів встановлювати логічні, причинно – наслідкові зв’язки, формувати логічні висновки на основі отриманих знань, проведених дослідів та експериментів. Доцільно використовувати такі вправи, як аналіз, синтез, класифікація, порівняння, тощо (див. додаток 5);

  • тренінгові технологій використовуються для формування корисних звичок і виховання негативне ставлення до всього того, що наносить удар по здоров’ю. Цікавими і корисними для школярів є тренінгові заняття на слідкуючи теми “Чи все ти знаєш про СНІД ?”, “Що таке толерантність?”, “Твій вибір”(про корисні та шкідливі звички) та ін.

  • дослідницькі технології, особливо в умовах сільської школи, дають можливість учням самостійно робити відкриття, прогнозувати певні процеси і явища, сприяють виробленню практичних умінь і навичок. Наприклад, під час уроку «Способи розмноження рослин» учні отримують насіння, листові живці, стаканчики з ґрунтом та мають можливість на уроці порівняти вегетативне розмноження з розмноженням за допомогою насіння.

  • використовування самостійної роботи з підручником в якості отримання нових знань. Завдання школи полягає не лише в тому, щоб дати якийсь набір знань, а, перш за все, навчити учнів працювати з інформаційною літературою – підручником, довідником, додатковою літературою. Перед будь яким читанням навчального матеріалу необхідно створити умови для такої роботи. Запропонований матеріал повинен бути доступним усім учням, їх увага повинна бути сконцентрована на основних поняттях, визначеннях, термінах. Перед таким видом роботи кожному учневі бажано видати інструктивну картку, з чітким описом того, що йому потрібно буде зробити, яку інформацію знайти, аж до вказівки не лише номера параграфа, а і сторінки, абзацу;

  • особливої уваги заслуговує використання інформаційних технології.

Для підвищення майстерності викладання сучасний педагог не може не використовувати комп’ютерні технології, не може відставати від технічного прогресу взагалі, та від своїх учнів зокрема. Нові інформаційні технології все ширше застосовуються в сучасній школі. Використання мультимедійних засобів робить викладання біології різноманітнішим, ефективнішим та змістовнішим. Комп’ютер дає вчителю нові можливості, дозволяє разом з учнем отримувати задоволення від захоплюючого процесу пізнання не тільки силою уяви розсуваючи стіни шкільного кабінету, а з допомогою новітніх технологій, заглиблюючи людину в яскравий, барвистий світ відео, звука, анімації і сприяючих на неї велике емоційне враження. Найдоцільнішим є використання на уроках біології мультимедійних презентацій, виконаних в програмі «Microsoft Office Power Point», відеороликів, створених за допомогою програми «Movie Maker», або відео фрагментів з мережі Internet. Можливості цих програм різноманітні, вони ідеально підходять для ознайомлення з більшістю тем в 7 – 9 класах. Це так захопливо, що учні починають самостійно готувати презентації з вивчаємих питань та з їх допомогою виступати на уроках, тим самим демонструючи знання, добуті без допомоги вчителя, тобто – самостійно.

Особливий напрямок роботи - позаурочна діяльність. Ця робота не тільки активізує пізнавальний інтерес учнів, вона створює можливості для особистісного самовираження й самоствердження, чинить стимулюючий вплив на розвиток суб’єктної позиції школярів відносно навколишнього середовища, Щорічно у рамках проведення тижня хімії проводяться заходи та конкурси для учнів: конкурс газет «Хімія навколо нас», «Збережемо нашу планету», конкурс художніх творів за хімічною тематикою, різноманітні ігри (брейн-ринг, гра-подорож, клуб веселих та кмітливих тощо).

Ефективною формою позакласної роботи є хімічні вечори, які стають результатом та презентацією наполегливої цікавої пошукової роботи школярів. Попередньо проводяться конкурси рефератів, присвячених темі вечора, конкурси тематичних газет, конкурси творчих прикладних робіт учнів.
Проблемне навчання








  • Наприклад, на уроці «Газообмін в легенях і тканинах» розповідаю про одну дуже цікаву історичну подію. " У вересні 1862 р. у Франції був здійснений підйом 3 чоловік на повітряній кулі на висоту 11 тис. метрів. На Землю повернувся живим тільки один. Інші загинули. Чому?» Цей метод допомагає підтримувати цікавість учнів на протязі всього уроку, змушує їх міркувати, зіставляти біологічні явища, об’єкти та процеси, робити висновки.

На своїх уроках намагаюсь не стільки передавати учням суму знань, скільки навчити здобувати ці знання самостійно. В цьому мені допомагає метод проектів

  • Метод інформаційних міні-проектів дозволяє учням за один урок самостійно знайти, проаналізувати, узагальнити інформацію на задану тему і представити її у вигляді оформленого результату діяльності. Мені подобається цей метод тому, що він розвиває у моїх учнів здатність працювати в команді, адаптуватися до умов, що змінюються, вчить їх працювати з підручником та додатковою літературою.

  • Формування критичного мислення

На своїх уроках навчаю учнів встановлювати логічні, причинно – наслідкові зв’язки, формувати логічні висновки на основі отриманих знань, проведених дослідів та експериментів.

Постійно використовую такі вправи, як аналіз, синтез, класифікація, порівняння, тощо.

Операція “Порівняння”.

Подібність

Слова

Відмінність




Спинний мозок – головний мозок;

печінка – нирки;

рецептор – нерв;

шкіра – нігті.




Операція “Аналіз”.

Вправа “Виділення частин з цілого”. Розділіть даний цілий об’єкт на частини: головний мозок, дерево, зуб і т.д. (Н-д, дерево має стовбур, листки, корені)

Операція “Синтез”

Вправа “Назви одним словом”

Ворсинка, тонкий кишечник, амінокислота, глюкоза, капіляр. (Всмоктування)

Стулкові и півмісяцеві клапаны, 2 шлуночка, 2 передсердя. (Серце)

Розвиваю вміння учнів системазувати інформацію через складання схем, малюнків, Проводжу зустрічі з медиками з метою надання учням актуальної інформації шляхом безпосереднього спілкування.

В якості закріплення матеріалу використовую такий творчий метод, як створення сенкану.

Наприклад, тема «Корінь», 7 клас.

Корень –

Большой, толстый.

Растёт, питается, размножается.

Чудо природы.

Корень даёт жизнь.

Дима Бездольный

Тема «Тип Найпростіші»», 8 клас.

Инфузория – туфелька.

Прозрачная, реснитчатая.

Плавает, питается, размножается.

Ты мне очень нравишься,

Одноклеточная.

Наташа Коркина

  • Використання дидактичних ігор

Скільки років не було б дитині, вона любить грати. І саме цей науковий факт необхідно використовувати під час вивчення такої складної науки, як біологія. Навчальна гра може тривати від кількох хвилин до цілого уроку, може використовуватись на різних етапах уроку, а також у виховній роботі. У своїй роботі я використовую такі ігри:

  • «Так чи ні».

  • «Мій малюк найкращий».

  • «Знайди пару». Використовується для встановлення відповідностей між біологічними процесами, явищами, об’єктами, термінами.

  • «Знайди помилку». Допомагає під час вивчення нових термінів та класифікації біологічних об’єктів.

  • «30 секунд ораторського мистецтва». Ця гра розвиває усне мовлення. 30 секунд без зупинки та повторень необхідно розмірковувати на задану тему.

  • «Пазли». Треба скласти з частин цілий біологічний об’єкт.

  • «Третій зайвий». Ця гра допомагає під час вивчення нових термінів та понять. Необхідно визначити, які два з трьох наданих термінів пов’язані між собою, а який термін зайвий.

  • «Ай-боліт». Цю гру я використовую під час вивчення курсу “Біологія людини”. Учні виконують роль лікаря, до якого звернувся пацієнт, маючий симптому того чи іншого захворювання. Перед учнем стає складне завдання – за допомогою підручника правильно визначити діагноз хворого.

  • Ланцюжок”. Об’єдную дітей у групи, пропоную прочитати уривок з тексту підручника, та передати цей текст разом так, щоб не розірвався ланцюжок.

  • «Я теж вчитель». Ця гра – різновид методу "взаємного опитування". На початку опитування кожен учень отримує картку - залікову книжку. У цю картку внесені ті питання, на які йому потрібно відповісти, але відповісти не учителеві, а своїм однокласникам. Причому діти одночасно є і опитуваними і опитуючими. Це дозволяє одну і ту ж інформацію прослухати кілька разів, що покращує процес засвоєння. Н-д, опитування по темі " Види розмноження" ( 11кл.)


Питання

Оцінка

Підпис того, хто опитував

1 Дайте характеристику безстатевому розмноженню організмів.







2. Що таке вегетативне розмноження. Наведіть приклади.







3.Чим копуляція відрізняється від кон'югації?







4.Порівняйте будову чоловічих і жіночих статевих клітин. Чим обумовлена така значна різниця?







5.Дайте характеристику гермафродитизму як явищу. У чому його біологічне значення.










  • Дуже цікавою формою роботи є тренінги. Тренінгові технологій найдоцільніше використовувати формуючи корисні звички і намагаючись виховувати негативне ставлення до всього того, що наносить удар по здоров’ю. Були проведені тренінгові заняття “Чи все ти знаєш про СНІД ?”, “Що таке толерантність?”, “Твій вибір”(про корисні та шкідливі звички) та ін. Неодноразово відбувались загальношкільні інформаційні лінійки на цю тему, пройшов “Суд над сигаретою”.

  • Використовую дослідно – дослідницькі технології. Досліди, практичні та лабораторні роботи дають можливість учням самостійно робити відкриття, прогнозувати певні процеси і явища, сприяють виробленню практичних умінь і навичок. Наприклад, під час уроку «Способи розмноження рослин» учні отримують насіння, листові живці, стаканчики з ґрунтом та мають можливість на уроці порівняти вегетативне розмноження з розмноженням за допомогою насіння.


Дуже рідко використовую уроки - лекції. Практично будь-яку тему можна пояснити у формі діалогу між учителем і учнями, спираючись на знання матеріалу з попередніх тем та уроків. Усім відомо, що інформація, отримана в ході спільного обговорення проблеми, запам'ятовується набагато краще, ніж просто прослухана. Недолік цього методу полягає в тому, що у будь-якому класі є активні, мислячі учні, що намагаються самостійно дати наукове обґрунтування тому або іншому біологічному явищу або процесу, але є і мовчазні споглядачі того, що відбувається в класі. Моє завдання - розворушити дітей, залучити до роботи в класі найбільшу кількість учнів.

Використовую самостійну роботу з підручником в якості отримання нових знань. Вважаю, що завдання школи полягає не лише в тому, щоб дати якийсь набір знань, а і навчити учнів працювати з інформаційною літературою. Але перед таким видом роботи обов'язково кожному учневі видаю інструктивну картку, з чітким описом того, що йому потрібно буде зробити, аж до вказівки не лише номера параграфа, але і сторінки і абзацу. Урок " Мутаційна мінливість. Типи мутацій". (11 кл. )

1. Дайте визначення мутаціям ( с. 78 абз. 3).

2. Назвіть прізвище ученого, що заклав основи вчення про мутації.

3. Дайте класифікацію мутацій залежно від:

А) місця виникнення;

Б) характеру впливу на життєдіяльність організмів;

В) характеру змін генетичного апарату.( с. 78 абз. 5-6, с. 79 -82)

Використовую групові форми навчання. Надаю учням можливості вибору рівня завдань для тематичного оцінювання.

На своїх уроках я сприяю формуванню свідомого ставлення до природи, обов’язково під час вивчення кожного об’єкту пропоную визначити, яке значення має цей об’єкт в природі та житті людини, відповісти на питання “ Які зміни відбудуться, якщо ця рослина, або тварина зникнуть?”. Особливе значення відводжу екологічному вихованню. Традиційним для нашої школи є проведення природоохоронних заходів, таких, як операція “Годівничка, “Первоцвіт, “День птахів”, “Екологічний брейн-ринг”, виставки малюнків “Перші квіти – найніжніші, “Підводний світ”, трудові десанти по наведенню ладу на пришкільній ділянці, тополиній алеї, біля пам’ятника воїнам-визволителям та ін.

Активно використовую художню літературу, що містить описи біологічних об’єктів чи явищ. Наприклад, на уроці “Формування насіння”, 7кл. читаю вірш С. Маршака «Песня о жёлуде»

В этот гладкий колобок

Бронзового цвета

Спрятан маленький дубок

Будущего лета.

Навіть зауваження учням, що розшумілися, можна зробити у формі вірша

С. Маршака :
И, ежели вы вежливы, то, сидя на уроке

Не будете с товарищем трещать, как две сороки.

Пропоную своїм учням навчання за допомогою новітніх комп’ютерних технологій. Окрім демонстрації власних презентацій часто ставлю перед учнями завдання створення мультимедійних презентацій, що дозволяє не тільки передавати учням суму знань, а й навчити здобувати ці знання самостійно з допомогою можливостей глобальної мережі Internet. Учні самостійно готують презентації, які демонструють під час проведення уроку та позакласних заходів. Так, презентація «Птах року 2010 – горобець польовий», підготовлена ученицею тоді ще 7 – го класу, Антонюк Юлією, була відзначена грамотою Донецького обласного еколого-натуралістичного центру.

Серед моїх учнів багато призерів районних олімпіад з біології, екології та психології, районних і обласних конкурсів. Велика кількість випускників Рибинської школи стали студентами медицинських університетів (Донецького, Дніпропетровського, Київського), медучилищ; ветеринарних, зоотехнічних, психологічних, біологічних факультетів різних Вузів України.

Запамятовується мимовільно тільки те, що вражає уяву. А вражає те, що цікаво. Постійно піклуюсь про те, щоб не зводити своє викладання до переказування підручника , а робити його живим, захопливим і глибоким за змістом, що збагачує і поглиблює наявні в учнів знання.

Поряд з традиційними застосовую сучасні інноваційні технології:

  • Інформаційні технології.

Для підвищення майстерності викладання сучасний педагог не може не використовувати комп’ютерні технології, не може відставати від технічного прогресу взагалі, та від своїх учнів зокрема. Нові інформаційні технології все ширше застосовуються в сучасній школі. Використання мультимедійних засобів робить викладання біології різноманітнішим, ефективнішим та змістовнішим. Комп’ютер дає вчителю нові можливості, дозволяє разом з учнем отримувати задоволення від захоплюючого процесу пізнання не тільки силою уяви розсуваючи стіни шкільного кабінету, а з допомогою новітніх технологій, заглиблюючи людину в яскравий, барвистий світ відео, звука, анімації і сприяючих на неї велике емоційне враження. Найдоцільнішим є використання на уроках біології мультимедійних презентацій, виконаних в програмі «Microsoft Office Power Point», відеороликів, створених за допомогою програми «Movie Maker», або відео фрагментів з мережі Internet. Можливості цих програм різноманітні, вони ідеально підходять для ознайомлення з більшістю тем в 7 – 9 класах. Це так захопливо, що учні починають самостійно готувати презентації з вивчаємих питань та з їх допомогою виступати на уроках, тим самим демонструючи

Проблемне навчання

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Розвиток пізнавальної активності учнів шляхом використання інноваційних технологій
В усьому навчальному процесі сучасної освіти, тому що саме з пізнавального інтересу бере початок розвиток самостійності, розумових...

Формування та розвиток творчих здібностей кожного учня шляхом активізації...

Досвіду «Активізація пізнавальної діяльності на уроках хімії І біології...
«Активізація пізнавальної діяльності учнів через використання інноваційних технологій в системі роботи вчителя хімії І біології»

Розвиток пізнавальної активності учнів на уроках природознавства в 1 класі
Дитяча допитливість, чутливість та легке сприйняття явищ І об’єктів природи сприяють накопиченню життєвого досвіду першокласників,...

Організація краєзнавчої роботи учнів. Збір та використання краєзнавчих...
Основне призначення краєзнавчого підходу – підвищення пізнавальної активності учнів, озброєння учнів глибокими І міцними знаннями,...

Методична розробка допоможе вчителям формувати природознавчі компетентності...
Проектно – дослідницька діяльність – основа розвитку творчих здібностей І способів стимулювання пізнавальної активності молодших...

Урок фізики в 10 класі >17. Сучасні наземні телескопи. Історія І...
Застосування методу проектів при формуванні пізнавальної активності учнів на уроках фізики. Методичний посібник // Автор упорядник...

Урок природознавства, 4 клас використанням ікт та проектної технології Анотація
Одним з пріоритетним завданням галузі «Природознавство» є розвиток розумових здібностей учнів, пізнавальної активності та самостійності,...

Білоцерківська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №12 з поглибленим...
Головною проблемою сучасної школи є опанування учнями вмінь та навичок саморозвит­ку та самовиховання творчої особис­тості, що значною...

«Розвиток критичного мислення учнів у сучасному навчально-виховному процесі засобами екології»
Спрямувати діяльність вчителів району на практичну реалізацію компетентнісного підходу шляхом використання технології критичного...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




e.ocvita.com.ua
Головна сторінка